A tanfolyamról
Átfogó (összefoglaló) ismeret ad egy szoftverház (ISV) leendő vagy már meglévő vezetői számára azon tevékenységekről, melyek elengedhetetlenül szükségesek egy ilyen pozíció betöltéséhez.
A tréning több olyan módszert, dokumentumot is tartalmaz, melyeket egy Szoftverház vezető munkatársa, a mindennapi tevékenysége során eredménnyel tud használni!
Ma is még nagy általánosságban jellemző, hogy az induló hazai szoftvervállalkozók inkább a műszaki területről érkeznek, s így értelemszerűen, műszaki alapon, ösztönösen hozzák meg döntéseiket, s az üzleti szemlélet csak lassan alakul ki – mellyel a vállalkozás kezdeti versenyképessége is sérülhet. A képzés ezen is segíthet, hogy a fiatal vállalkozók üzletileg felkészülve indítsák el vállalkozásukat.
A képzésen keresztül szeretnénk megszólítani azon vezetőket, vezető munkatársakat is, akik több éves gyakorlattal rendelkeznek a szoftverház vezetés területén. A tréning során sok olyan nemzetközi tapasztalatot is át szeretnénk adni, hogy ezen speciális feladatokat miként végzi egy olyan, az amerikai tőzsdén jegyzett nemzetközi – de ugyanakkor nem a nagy mamutoknak számító – világcég, melynek a nemzetközi piacai különböző versenykihívásoknak kell megfelelnie.
Referencia videók a tréningről itt találhatók.
Tematika
Szoftverház, mint üzleti vállalkozás
- Bevezető: Üzleti szemlélet: Miért fontos egy Szoftverház vezető munkatársának az üzleti szemlélet és tudás.
- Szoftverház, mint üzleti vállalkozás céljának (missziójának) meghatározás és pozicionálása.
- A cég pozicionálása, a megfelelő pozicionálás üzleti előnyei; A cég pozicionálás a egyéb tevékenységek (marketing/sales) kapcsolata.
- Értékesítési csatornák/modellek és ügyfél típusok – a vállalkozás típusok függvényében
-
Szoftverház szervezeti felépítése, HR kérdések és HR kockázatok Szoftverház vezetői szemmel
Munkatársak ösztönzési tervei (teljesítményhez kötött bónusz vs „pofapénz”)
Szoftverház Gazdálkodás
- Szoftverház által értékesített termékek és kapcsolódó szolgáltatások fajtái és azok elvárható fedezete (FEDEZET)
-
Bevétel és költség management (Profit & Lost) –
Szoftverház közvetlen és közvetett költségei és a Nyereség (operation profit) - Üzleti tervezés (Business-marketing-product-financial guidelines; Bevétel és költség tervezés)
- Beavatkozás művészete: Üzleti előrejelzések (forecasting) fontossága, szerepe a Szoftverház vezetés területén
- A vállalkozás pozicionálásának és az alkalmazott (belső) fejlesztési technológia kölcsönhatása; Belső fejlesztési technológiák kiválasztásának kvantitatív módszertana
Marketing és Értékesítés
- Marketing szerepe egy Szoftverház életében; Eredményes érdeklődő (lead) generálás és ügyfélkezelés,
- GOTO Market (Új szoftver termék piaci bevezetésének művészete – érzem vagy tudom)
- Dobozszoftver és a Komplex IT Rendszerek értékesítési módszereinek összevetése, kockázatok, marketing és értékesítés költségei
- Árképzések egy Szoftverháznál; On-Premise Szoftver Termékek és szolgáltatások, illetve ASP szolgáltatás árazási módszerei, kockázatai
- Komplex Informatikai Rendszer bevezetési ajánlat elkészítése
- Támogatási, karbantartási tevékenység üzleti kockázatai, árképzése; Vajon mindenki tudja, hogy mennyibe kerül egy elégedett ügyfél?
- Target Account Sales (TAS) módszerek alkalmazása komplex szoftvermegoldások értékesítésének területén, avagy komplex IT rendszerek értékesítésének iskolája; Ügyfélközpontú, konzultatív értékesítés
Szerződés és Projekt Management
- Szerződés management (Klasszikus szerződés fajták egy Szoftverház esetén) Néhány eredményesen alkalmazható ötlet a legfontosabb szerződések esetén.
- Legfontosabb szerződési feltételek, szerződési példák az IT projektek kockázatainak kezelésére
- Projekt management szerepe IT rendszerek bevezetésénél; Projekt kockázat kezelés és finanszírozás
- Projekt kockázat kezelés és finanszírozás, Projektmanagement módszerek fajtái, alkalmazásának előnyei SWOT analízis; Projekt valós fedezete
- Szoftverház ügyvitel – szoftverház adminisztráció fajtái és előnyei
Kinek ajánljuk
Előfeltételek
nincs