A tanfolyamról
A tanfolyam két napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező házi feladatokkal kiegészítve adja át a szakemberek számára az ITIL® alkalmazásához nélkülözhetetlen ismereteket, és készít fel a kapcsolódó alapvizsgára.
A tanfolyam célja, hogy:
- áttekintse az ITIL®4 fogalmi keretrendszerét (framework)
- röviden ismertesse azokat a legfontosabb jógyakorlatokat (practice), amelyek nélkülözhetetlenek mind a gyakorlati alkalmazáshoz, mind az ITIL®4 alapvizsga letételéhez;
- támogassa az ITIL®4 alapvizsgára való felkészülést;
- meggyőzze a részvevőket, hogy az ITIL®4 ajánlásainak követése és alkalmazása már a jelenben is hasznos és előnyös mind a szolgáltató, mind az igénybe vevő szervezetek számára, ugyanakkor a jövőben elengedhetetlen lesz a korszerű és sikeres szolgáltatásmenedzsment tevékenységekhez.
Amit a tanfolyamról tudni kell:
A képzést – visszavonásig – kizárólag interaktív, online formában tartjuk.
Minden résztvevő egy olyan kétnyelvű (angol-magyar) tanfolyami anyagot és szakkifejezés-gyűjteményt kap, melyet a tanfolyam során elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk.A tananyag+szakkifejezés-gyűjteményt elektronikus formában költségmentesen, fekete-fehér kinyomtatott formában pedig 850,- Ft + ÁFA / db költségen biztosítjuk. A költségbe beletartozik a belföldi, normál postázás költsége is. Kérjük, hogy a nyomtatott igényt és a postázási címet a megrendeléssel együtt jelezzék. A költséget a tanfolyam árával együtt, ugyanazon a számlán, de külön soron fogjuk kiszámlázni.
A tanfolyami díj az oktatás díján túlmenően, kötelezően tartalmazza a kapcsolódó vizsga díját is. Az alapvizsgán kívül a tanfolyam nem készít fel további más vizsgára.
Amit a kapcsolódó vizsgáról tudni kell:
Az alapvizsga 60 perces (+15 perc nem angol anya-, illetve munkanyelvűeknek), és 40 egyszerű, egyenként 1 pontot érő kérdésből áll. A sikeres vizsgához 65%-os vizsgaeredmény (26 pont) szükséges.
A sikeres alapvizsga által biztosított minősítés (certificate) előfeltétele a haladó tanfolyamokon való részvételnek.
A PeopleCert vizsgaközpontja által szervezett vizsgát a tanfolyam végét követő egy éven belül, távolról felügyelt online módon, (jelenleg) kizárólag angol nyelven lehet letenni. A vizsgán semmilyen segédeszközt nem lehet használni.
A vizsgát 18.000 ft + áfa felár mellett lehet egy ún. ’Take2’ opcióval is rendelni. Ez az opció az első vizsga sikertelensége esetén ingyenes pótvizsgát biztosít. Első sikeres vizsga esetén azonban nem visszatéríthető.
A tanfolyamhoz vizsgagaranciát adunk, amelynek keretében a kapcsolódó vizsga sikertelensége esetén térítésmentesen személyi felkészítő konzultációt és/vagy – eseti egyeztetés mellett - ismételt tanfolyami részvételi lehetőséget biztosítunk.
KINEK AJÁNLJUK
Az ITIL®4 alaptanfolyamot mindenkinek ajánljuk, aki munkaköréből fakadóan részt vesz az IT-szolgáltatásmenedzsment tetszőleges területének fejlesztésében és működtetésében, illetve az ITIL® alkalmazásában. Az alaptanfolyam az első lépést jelenti a szolgáltatásmenedzsment továbbfejlesztésével foglalkozó szakemberek, és az abban érdekelt vezetők számára azért, hogy megfelelő hozzáállást és szemléletet tudjanak kialakítani. Az alaptanfolyamon megszerezhető tudás azért hasznosítható jól a fejlesztők és üzemeltetők számára, mert teljeskörű rendszerszemléletet vezet be a termékek kivitelezése és a szolgáltatások nyújtása során.
Tematika
Bevezetés
- Az ITIL®4 minősítési rendszere
- ITIL®4 alapvizsga
- Igény a szolgáltatásmenedzsmentre
- Az ITIL fejlődése
A szolgáltatásmenedzsment alapfogalmai
- Az érték jelentése és keletkezése, az együttes értékteremtés
- Szervezetek: szolgáltató és igénybevevő
- Szolgáltatások és termékek, a szolgáltatáskínálat összetevői
- Szolgáltatáskapcsolatok
- Eredmények, költségek, kockázatok
- Hasznosság és garancia
Az ITIL alapfogalmai
-
A szolgáltatásmenedzsment négy dimenziója
- 1. szervezetek és emberek
- 2. információ és technológia
- 3. partnerek és szállítók
- 4. értékfolyamok és folyamatok
- külső tényezők (PESTLE)
A szolgáltatás értékrendszere
- A kultúra szintjén: vezérelvek és rendszeres továbbfejlesztés
- Az irányítás szintjén: igazgatási és menedzsmentképességek (jógyakorlatok)
- A működés szintjén: szolgáltatási értéklánc
Szolgáltatási értéklánc
-
A szolgáltatási értéklánc tevékenységei
- tervezés
- továbbfejlesztés
- egyeztetés
- megtervezés és átadás
- beszerzés/előállítás
- működtetés és támogatás
- Az értéklánc-tevékenységek és a jógyakorlatok kapcsolata
- Az értéklánc-tevékenységek bemenetei és kimenetei
- Az értéklánc bejárása: az értékfolyam
Vezérelvek
- A vezérelvek szerepe
-
A vezérelvek alkalmazása
- 1. Összpontosíts az értékre
- 2. Kezdd ott, ahol vagy
- 3. Haladj lépésenként, építs a visszajelzésre
- 4. Működj együtt és láttasd magad
- 5. Foglalkozz minden tényezővel
- 6. Törekedj az egyszerűségre és légy gyakorlatias
-
7. Optimalizálj és automatizálj
Szervezetigazgatás
Bevezetés az ITIL®4 jógyakorlataiba (practice-ekbe)
Általános jellegű jógyakorlatok
- 1. Rendszeres továbbfejlesztés
- 2. Kapcsolatmenedzsment (csak áttekintően)
- 3. Szállítómenedzsment (csak áttekintően)
- 4. Információbiztonság-menedzsment (csak áttekintően)
Szolgáltatásjellegű jógyakorlatok
- 1. Ügyfélszolgálat
- 2. Szolgáltatáskérés-menedzsment
- 3. Incidensmenedzsment
- 4. Problémamenedzsment
- 5. Változásfelügyelet
- 6. Szolgáltatásszint-menedzsment
- 7. Megfigyelés és eseménymenedzsment (csak áttekintően)
- 8. IT-eszközmenedzsment (csak áttekintően)
- 9. Szolgáltatáskonfiguráció-menedzsment (csak áttekintően)
-
10. Kiadásmenedzsment (csak áttekintően)
Technikai jellegű jógyakorlatok
- 1. Üzembeállítás-menedzsment (csak áttekintően)