A tanfolyam célja
A képzést - visszavonásig - kizárólag interaktív online formában tartjuk.
A vizsga lehet tantermi és távolról felügyelt online forma is.
A tanfolyam az ITIL fogalmi rendszerében ismerteti az IT-szolgáltatások üzemeltetésének nemzetközi szinten bevált (széles körben legjobbnak tekintett) gyakorlatát.
A tanfolyam négy napban, interaktív előadásokon keresztül, próbavizsgák segítségével, valamint – szükség szerint – gyakorlatokkal kiegészítve adja át az ITIL szolgáltatásüzemel-te¬tési életszakaszára vonatkozó ajánlott ismereteket. Az oktatás az elmélet gyakorlati alkalmazását helyezi a középpontba. Ez a megközelítés nemcsak az üzemeltetés akut problémáinak megoldására alkalmazható, hanem a vonatkozó alapelvek, irányelvek és kapcsolódási pontok hátterének megértésével és értelmezésével az üzemeltetés hosszabb távú fejlesztését is szolgálja.
Az eredményes tanulás és vizsga érdekében a résztvevők számára a vizsga időpontjáig rendelkezésre bocsátjuk a Service Operation és a Passing your ITIL Intermediate Exams eredeti ITIL-könyveket, valamint minden hallgató több mint 600 oldalas kétnyelvű tanfolyami anyagot kap, amelyet elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk*. Emellett a tanfolyamhoz vizsgagaranciát adunk, amelynek keretében az első sikertelen vizsga után térítésmentesen személyi felkészítő konzultációt és/vagy ismételt tanfolyami részvételi lehetőséget biztosítunk.
*Minden résztvevő automatikusan megkapja az akkreditált tanfolyami anyag angol nyelvű (+ a diaképek magyar nyelvű fordítása), elektronikus változatát.
Cél:
- Teljes körűen átadni az ITIL szolgáltatásüzemeltetés legújabb kiadása szerinti ismereteit a tanfolyam résztvevőinek
- Meggyőzni a résztvevőket, hogy ügyfeleik számára értékes és egyre nagyobb hasznot hozó szolgáltatásokat üzemeltessenek, és ösztönözni őket arra, hogy ennek érdekében használják az ITIL szolgáltatásüzemeltetés bevált menedzsment- és felügyeleti tevékenységeit, folyamatait és technikáit.
- Minél alaposabban felkészíteni a résztvevőket az ITIL szolgáltatásüzemeltetés haladó szintű vizsgájára.
Kiknek ajánljuk:
A képzést mindenkinek ajánljuk, aki valamilyen munkakörben részt vesz az IT-rendszerek, IT-szolgáltatások üzemeltetésében. Ideális lehetőséget nyújt az IT-rendszerek és -infrastruktúra üzemeltetői (rendszergazdák, ügyfélszolgálatosok, műszaki személyzet, alkalmazásüzemeltetők), illetve az üzemeltetésben csoport-, osztály- vagy főosztályi szinten tevékenykedő vezetők számára, hogy bizonyíthassák képességüket az ITIL alapszintjén túli mélyebb ismeretek és átfogóbb gyakorlat elsajátítására a szolgáltatásmenedzsment üzemeltetési területén.
A tanfolyamhoz - kötelezően - tartozik egy angol nyelven letehető vizsga, melynek díja 2021.01.01-től 115.000 HUF+áfa. A vizsga 90 perces, és 8 esetleírásra épülő, egyenként max. 5 pontot érő kérdésből áll. A sikeres vizsgához 70%-os vizsgaeredmény (28 pont) szükséges. A sikeres vizsga 3 kreditponttal járul hozzá az ITIL Expert minősítés megszerzéséhez.
A tanfolyam díja nem tartalmazza a vizsga díját.
A vizsgához rendelhető egy úgynevezett TAKE2 opció, amely egy esetleges sikertelen vizsga esetén egy angol nyelvű távolról felügyelt vizsgalehetőséget biztosít a pótvizsgázó számára. Ennek díja az alapdíjon felül 30.000 HUF + áfa, azaz 145.000 HUF +áfa kifizetése esetén, ha szükséges egy 2. vizsga is letehető. Az első lehet online vagy papír alapú alapú, a második csak online.
(Az ITIL® az AXELOS Limited bejegyzett névjegye)
Tematika
A tanfolyam teljes körű, menedzsment szintű áttekintést ad a szolgáltatásüzemeltetés¬ről és a kapcsolódó tevékenységekről. Az oktatás és vizsgafelkészítés az alábbi területeket fedi le:
- Szolgáltatási életciklus áttekintése (a résztvevők tudásszintjétől függő mértékben)
- Bevezetés a szolgáltatásüzemeltetésbe
- A szolgáltatásüzemeltetés elvei
-
A szolgáltatásüzemeltetés szervezeti kérdései
- Ügyfélszolgálat
- IT-üzemeltetésmenedzsment
- Infrastruktúramenedzsment
- Alkalmazásmenedzsment
- Szervezeti struktúrák
- A szolgáltatásüzemeltetés szokásos tevékenységei
-
A szolgáltatásüzemeltetés folyamatai
- Eseménymenedzsment
- Kérésteljesítés
- Hozzáférésmenedzsment
- Incidensmenedzsment
- Problémamenedzsment
- Üzemeltetési tevékenységek más életszakaszok folyamataiban
-
Általános kérdések a szolgáltatásüzemeltetéshez kapcsolódóan
- Technológia
- Megvalósítás
- Kihívások, kritikus sikertényezők és kockázatok
- A szolgáltatásüzemeltetés összefoglalása
Kinek ajánljuk
Előfeltételek
ITIL v3 Foundation Certificate (ITIL V3 alapszintű bizonyítvány)