IQSOFT - John Brice Oktatóközpont
IT Leadership Development Program - ITLDP

ITIL® Szolgáltatásstratéga (haladó szintű, magyar nyelvű)

Tanfolyam célja

A tanfolyam az ITIL fogalmi rendszerében ismerteti az IT-szolgáltatások stratégiai léptékű menedzsmentjének nemzetközi szinten bevált (széles körben legjobbnak tekintett) gyakorlatát. A szolgáltatásstratégia kiterjed a teljes szolgáltatáskínálatra, az értékteremtés módjára, a versenypozícióra, a szolgáltatásminőség kritikus elemeire, a befektetések értékelésére, a külső (pl. hatósági) előírá¬soknak való megfelelésre, valamint az üzleti kapcsolatok és igények magas szintű keze¬lé¬sére.
A tanfolyam négy napban, interaktív előadásokon keresztül, próbavizsgák segítségével, valamint – szükség szerint – gyakorlatokkal kiegészítve adja át az ITIL szolgáltatásstraté¬giai életszakaszára vonatkozó ajánlott ismereteket. Az oktatás az elmélet gyakorlati alkal¬ma¬zását helyezi a középpontba. Ez a megközelítés nemcsak a szolgáltatásstratégia általános kérdéseinek tisztázását teszi lehetővé, hanem a vonatkozó alapelvek, irányelvek és kapcso-lódási pontok hátterének megértésével és értelmezésével az IT-szolgáltatásme¬nedzs¬ment stratégiai képességgé való átalakítá¬sát is szolgálja. Ez a képesség az alapja annak, hogy az IT-szolgáltató előtt megfelelő távlatok legyenek meghatározva, ismert legyen a mindenkori pozíciója a hasonló tevékenységet végző szervezetekhez képest, hiteles tervek álljanak rendelkezésre a hosszabb távú fejlődésére, amelyeknek kellően adaptív és dinami¬kus megvalósításával a szükségesnek vélt, pozitív változások kiválthatók legyenek.
Az eredményes tanulás és vizsga érdekében a résztvevők számára a vizsga időpontjáig rendelkezésre bocsátjuk a Service Strategy és a Passing your ITIL Intermediate Exams eredeti ITIL-könyveket, valamint minden hallgató közel 600 oldalas kétnyelvű tanfolyami anyagot kap, amelyet elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk*. Emellett a tanfolyamhoz vizsgagaranciát adunk, amelynek keretében az első sikertelen vizsga után térítésmentesen személyi felkészítő konzultációt és/vagy ismételt tanfolyami részvételi lehetőséget biztosítunk.
*Minden résztvevő automatikusan megkapja az akkreditált tanfolyami anyag angol nyelvű (+ a diaképek magyar nyelvű fordítása), elektronikus változatát.

Cél:

  • Teljes körűen átadni az ITIL szolgáltatásstratégia legújabb kiadása szerinti ismereteit a tanfolyam résztvevőinek.
  • Meggyőzni a résztvevőket, hogy érdemes a szolgáltatások hosszabb távú, stratégiai léptékű kialakításával és átalakításával foglalkozni, ha a szolgáltatási tevékenység tartós sikerére törekednek, és ösztönözni őket, hogy ehhez használják az ITIL szolgáltatásstratégia bevált me¬nedzsment- és felügyeleti tevékenységeit, folyamatait és technikáit.
  • Minél alaposabban felkészíteni a résztvevőket az ITIL szolgáltatásstratégia haladó szintű vizsgájára.

Kiknek ajánljuk:
A képzést elsősorban azoknak ajánljuk, akik valamilyen vezetői munkakörben vesznek részt az IT-rendszerek,  IT-szolgáltatások hosszabb távú (min. egy éven túli) tervezésében és fejlesztésé¬ben, de figyelmébe ajánljuk a különböző (nem informatikai) szervezetek IT-szolgáltatásokat intenzíven használó üzleti vezetői számára is, ha minél több üzleti hasznot szeretnének realizálni a belső és külső IT-szolgáltatók teljesítményéből. Ideális lehetőséget nyújt az IT-szolgáltatók felső vezetői, közép szintű vezetési tevékenységet ellátó szakemberei számára, illetve a stratégiafejlesztésben csoport-, osztály- vagy főosztályi szinten közreműködő, irányító vezetők számára, hogy bizonyíthassák képességüket az ITIL alapszintjén túli mélyebb ismeretek és átfogóbb gyakorlat elsajátítására a szolgáltatásstratégia területén.

A tanfolyamhoz tartozik egy angol nyelven letehető vizsga a holland EXIN vizsgaközponton keresztül, melynek díja 2016.01.01-től 99.000 HUF+áfa. A vizsga 90 perces, és 8 esetleírásra épülő, egyenként max. 5 pontot érő kérdésből áll. A sikeres vizsgához 70%-os vizsgaeredmény (28 pont) szükséges. A sikeres vizsga 3 kreditponttal járul hozzá az ITIL Expert minősítés megszerzéséhez.

(Az ITIL® az AXELOS Limited bejegyzett névjegye)

Tematika

A tanfolyam teljes körű, menedzsment szintű áttekintést ad a szolgáltatásstratégiáról és a kapcsolódó tevékenységekről. Az oktatás és vizsgafelkészítés az alábbi területeket fedi le:

  • Szolgáltatási életciklus áttekintése (a résztvevők tudásszintjétől függő mértékben)
  • A szolgáltatásstratégia áttekintése
  • A szolgáltatásstratégia elvei
  • A szolgáltatásstratégia folyamatai
    • Az IT-szolgáltatások stratégiai menedzsmentje
    • Szolgáltatásportfólió-menedzsment
    • Igénymenedzsment
    • Az IT-szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
    • Üzletikapcsolat-menedzsment    
  • Igazgatási kérdések (számon kérhető irányítás)
  • A szolgáltatásstratégia szervezeti kérdései
  • Általános kérdések a szolgáltatásstartégiához kapcsolódóan
    • Technológiai szempontok
    • Megvalósítás
    • Kihívások, kritikus sikertényezők és kockázatok
  • A szolgáltatásstratégia összefoglalása

Kapcsolódó tanfolyamok