IQSOFT - John Brice Oktatóközpont
IQJB részvételi opció

ITIL® Szolgáltatásátadás (haladó szintű, magyar nyelvű)

Tanfolyam célja

A tanfolyam az ITIL fogalmi rendszerében ismerteti az IT-szolgáltatások üzemeltetésre való átadásának nemzetközi szinten bevált (széles körben legjobbnak tekintett) gyakorlatát. A szolgáltatások átadása kiterjed a hagyományos – számítóközpontban és irodai környezetben elvégzendő – üzembe állítás menedzsmentjére és felügyeletére, de idetartozik az outsourcing/insourcing jellegű, azaz szolgáltatók közötti átadása-átvétele is az IT-szolgáltatásoknak.
A tanfolyam négy napban, interaktív előadásokon keresztül, próbavizsgák segítségével, valamint – szükség szerint – gyakorlatokkal kiegészítve adja át az ITIL szolgáltatásátadási életszakaszára vonatkozó ajánlott ismereteket. Az oktatás  az elmélet gyakorlati alkalmazását helyezi a középpontba. Ez a megközelítés nemcsak a szolgáltatásátadás, -átvétel akut problémáinak megoldására alkalmazható, hanem a vonatkozó alapelvek, irányelvek és kapcsolódási pontok hátterének megértésével és értelmezésével a hatékony és eredményes átadás-átvételi tevékenység és képesség hosszabb távú kialakítását is szolgálja. Ez a képesség ezért kitüntett fontosságú, mert az outsourcing/insourcing-ra vonatkozó stratégiai léptékű döntések egyre gyakoribbá válásával, és az eredeti IT-fejlesztések üzleti életben való fokozatos háttérbe szorulásával az IT-szolgáltatók kulcskompetenciájává válik.
Az eredményes tanulás és vizsga érdekében a résztvevők számára a vizsga időpontjáig rendelkezésre bocsátjuk a Service Transition és a Passing your ITIL Intermediate Exams eredeti ITIL-könyveket, valamint minden hallgató közel 600 oldalas kétnyelvű tanfolyami anyagot kap, amelyet elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk*. Emellett a tanfolyamhoz vizsgagaranciát adunk, amelynek keretében az első sikertelen vizsga után térítésmentesen személyi felkészítő konzultációt és/vagy ismételt tanfolyami részvételi lehetőséget biztosítunk.
*Minden résztvevő automatikusan megkapja az akkreditált tanfolyami anyag angol nyelvű (+ a diaképek magyar nyelvű fordítása), elektronikus változatát.

Cél:

  1. Teljes körűen átadni az ITIL szolgáltatásátadás legújabb kiadása szerinti ismereteit a tanfolyam résztvevőinek
  2. Meggyőzni a résztvevőket, hogy a szolgáltatások átadása és átvétele egyre kritikusabbá váló képesség az IT-szolgáltatók számára, és ösztönözni őkat arra, hogy ehhez használják az ITIL szolgáltatásátadás bevált menedzsment- és felügyeleti tevékenységeit, folyamatait és technikáit.
  3. Minél alaposabban felkészíteni a résztvevőket az ITIL szolgáltatásátadás haladó szintű vizsgájára.

Kiknek ajánljuk:
A képzést mindenkinek ajánljuk, aki valamilyen munkakörben részt vesz az IT-rendszerek,  IT-szolgáltatások átadásában-átvételében. Ideális lehetőséget nyújt az IT-rendszerek tesztelésével, üzembe állításával foglalkozó rendszergazdák, műszaki személyzet, alkalmazásüzemeltetők stb., illetve az átadás-átvételben (beleértve az outsourcing/insourcing-ban) csoport, osztály vagy főosztályi szinten közreműködő, irányító vezetők számára, hogy bizonyíthassák képességüket az ITIL alapszintjén túli mélyebb ismeretek és átfogóbb gyakorlat elsajátítására a szolgáltatásmenedzsment átadás-átvételi területén.

A tanfolyamhoz tartozik egy angol nyelven letehető vizsga a holland EXIN vizsgaközponton keresztül, melynek díja 2016.01.01-től 99.000 HUF+áfa. A vizsga 90 perces, és 8 esetleírásra épülő, egyenként max. 5 pontot érő kérdésből áll. A sikeres vizsgához 70%-os vizsgaeredmény (28 pont) szükséges. A sikeres vizsga 3 kreditponttal járul hozzá az ITIL Expert minősítés megszerzéséhez.

(Az ITIL® az AXELOS Limited bejegyzett névjegye)

Tematika

A tanfolyam teljes körű, menedzsment szintű áttekintést ad a szolgáltatásátadásról és a kapcsolódó tevékenységekről. Az oktatás és vizsgafelkészítés az alábbi területeket fedi le:

  • Szolgáltatási életciklus áttekintése (a résztvevők tudásszintjétől függő mértékben)
  • A szolgáltatásátadás áttekintése
  • A szolgáltatásátadás elvei
  • A szolgáltatásátadás folyamatai
    • Átadástervezés és -támogatás
    • Változásmenedzsment
    • Szolgáltatásieszköz- és konfigurációmenedzsment
    • Kiadás- és üzembeállítás-menedzsment
    • Változásértékelés
    • Szolgáltatásbevizsgálás és -tesztelés
    • Ismeretmenedzsment
  • Az emberi oldal menedzsmentje a szolgáltatásátadás során
  • A szolgáltatásátadás szervezeti kérdései
  • Általános kérdések a szolgáltatásátadáshoz kapcsolódóan
    • Technológiai szempontok
    • A szolgáltatásátadás megvalósítása és továbbfejlesztése
    • Kihívások, kritikus sikertényezők és kockázatok
  • A szolgáltatásátadás összefoglalása
Előfeltételek

ITIL v3 Foundation Certificate (ITIL V3 alapszintű bizonyítvány)

Kapcsolódó tanfolyamok