ITIL4 Foundation tanfolyam

ITIL4
4 nap
0 Ft + ÁFA
tanfolyamkezdési időpontok:
Jelentkezem!
oktatók:

A tanfolyam célja

Őszintén sajnáljom, technikailag nem sikertült megoldanom, hogy az árat ne kelljen kitöltenem, így került ebbe a mezőkbe a nulla érték. Amit megtalálom a megoldást, azonnal javítani fogom.

Útmutatásokkal, oktatással és minősítési programmal az ITIL* 30 éve iránymutató az IT-szolgáltatásmenedzsment iparágban. Ennek eredményeképp az ITIL-t ma már sok millió szakember használja világméretekben: üzleti és nonprofit szolgáltató szervezetek az ITIL-re építették működésük alapjait. E szervezetek ma is jelentős befektetéseket tesznek, hogy működésükben, mindennapi gyakorlatukban elfogadtassák és testre szabják az ITIL ajánlásait, és hogy növeljék dolgozóik felkészültségét a szolgáltatásmenedzsment terén.

Ma ugyanakkor soha nem látott mértékű változások korában élünk, amelyet világunk teljes digitális átalakulása jellemez, egy olyan világé, ahol egyre növekvő mértékben lépnek kölcsönhatásba emberek, digitális technológiák és fizikai eszközök, és amely megköveteli, hogy a szervezetek fennmaradásuk és sikerességük érdekében agilisebbek, alkalmazkodó képesebbek legyenek, és készek legyenek követni új munkamódszereket.
Az új technológiák mögött olyan jelentős informatikai fejlesztési eredmények állnak, mint a számítástechnika ‘légiesedése’ (felhőinformatika, infrastruktúra, mint szolgáltatás), önmagukat ‘optimalizáló’ algoritmusok (gépi tanulás, adattömeg-elemzés), ’okos’ tárgyak hálózata (IoT) és elosztott, ‘egyenrangú’, hiteles adatkezelés (blokklánc), amelyek mind új lehetőségeket tárnak fel a szolgáltatásokon keresztül történő értékteremtésre, és ezzel az IT-szolgáltatásmenedzsmentet kulcsfontosságú, stratégiai képességgé teszik.
A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szerint a szolgáltatások képezik a legnagyobb és legdinamikusabb részt mind a fejlett, mind a fejlődő gazdaságokban. Egyrészt a szolgáltatások azok, amelyeken keresztül a szervezetek legnagyobb mértékben tudnak értéket teremteni maguk és ügyfeleik számára, másrészt majdnem minden szolgáltatás ‘IT-képes’, illetve IT-alapú, ami azt jelenti, hogy a szervezetek hatalmas előnyre tehetnek szert, ha kialakítják, bővítik és fejlesztik képességeiket az IT-szolgáltatásmenedzsment terén.
Az ITIL 4 korszerűsíti az ITIL-t a már bevált ITSM-gyakorlat legtöbbjének újraértelmezésével az ügyfélélmény, az értékfolyamok és a digitális átalakulás tágabb kontextusában, valamint olyan új munkamódszerek befogadásával, mint a Lean, az Agile és a DevOps. Az ITIL 4 az együttműködés, az átláthatóság, az ésszerű automatizálás és a rendszerben gondolkodás fontosságát hangsúlyozza, miközben teljes körű működési modellt kínál technológiára épülő termékek és szolgáltatások kivitelezésére és üzemeltetésére.
Az ITIL 4 ugyanakkor az ITIL v3-ból alakult ki, így megőrzi a bevált IT-szolgáltatásmenedzsment számos lényegi elemét, és zökkenőmentes átmenetet biztosít mindazoknak a szervezeteknek, akik már befektettek az ITIL-be és hagyományosabb munkamódszerekbe, ugyanakkor a jövőben gyorsabb, rugalmasabb és alkalmazkodó képesebb megközelítést akarnak használni.
A tanfolyam két napban rövid, interaktív előadásokon és kreatív feladatokon keresztül, valamint az éles vizsgát modellező vizsgafeladatokkal kiegészítve adja át az ITIL alkalmazásával foglalkozó szakemberek számára a legkorszerűbb ismereteket.
Minden részvevő egy közel 400 oldalas, kétnyelvű tanfolyami anyagot és szakkifejezés-gyűjteményt kap, amelyeket a tanfolyam során elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk. Emellett a tanfolyamhoz vizsgagaranciát adunk, amelynek keretében sikertelen vizsga esetén térítésmentesen személyi felkészítő konzultációt és/vagy ismételt tanfolyami részvételi lehetőséget biztosítunk. Csak a vizsga díját kell újra kifizetni.

Az ITIL 4 alaptanfolyam célja, hogy:

  • biztosítsa, hogy a részvevők megismerjék a szolgáltatásmenedzsment ITIL  4 keretrendszerét, valamint hogy az hogyan és miért fogadja be a modern technológiákat és munkamódszereket;
  • ismertesse a szolgáltatásmenedzsment keretrendszerének fogalmait és legfontosabb gyakorlatait;
  • támogassa az ITIL 4 alapvizsgára való felkészülést;
  • olyan útmutatásként szolgáljon, amit a részvevők jól tudnak használni a munkájuk, további tanulmányaik és szakmai fejlődésük során;

Az ITIL 4 alaptanfolyam elvégzésével a részvevő demonstrálni tudja, hogy a szolgáltatásmenedzsment terén:

  • rendelkezik azzal a tudással, ami a modern, digitális világban való eligazodáshoz elengedhetetlen;
  • felkészültsége, végzettsége korszerű és naprakész

Tematika

A képzés és a vizsgafelkészítés az alábbi területeket fedi le:
Bevezetés
A szolgáltatásmenedzsment iránti igény
AZ ITIL 4 célja
Az ITIL fejlődése
Az ITIL 4 fejlesztése
Az ITIL 4 minősítési rendszere
ITIL 4 alapvizsga
A szolgáltatásmenedzsment alapfogalmai
Az érték jelentése és keletkezése
Szervezetek: szolgáltató és igénybevevő
Szolgáltatások és termékek, a szolgáltatáskínálat összetevői
Szolgáltatáskapcsolatok
Eredmények, költségek, kockázatok
Hasznosság és garancia
Az ITIL alapfogalmai
A szolgáltatásmenedzsment dimenziói
• szervezetek és emberek
• információ és technológia
• partnerek és szállítók
• értékfolyamok és folyamatok
• külső tényezők
A szolgáltatás értékképzési rendszere
• lehetőség és igény
• vezérelvek és rendszeres továbbfejlesztés
• igazgatás és menedzsmentgyakorlatok
• szolgáltatási értéklánc
Szolgáltatási értéklánc
Az értéklánc és a gyakorlatok kapcsolata
Az értéklánc tevékenységei
• tervezés
• továbbfejlesztés
• egyeztetés
• megtervezés és átadás
• beszerzés/előállítás
• nyújtás és támogatás
Bemenetek és kimenetek
Értékfolyamok és az értéklánc
Vezérelvek
A vezérelvek alkalmazása
1. Összpontosíts az értékre
2. Kezd ott, ahol vagy
3. Haladj lépésenként építve a visszajelzésre
4. Működj együtt és biztosíts láthatóságot
5. Foglalkozz minden tényezővel
6. Törekedj egyszerűségre és légy gyakorlatias
7. Optimalizálj és automatizálj
A vezérelvek kölcsönhatása
Bevezetés az ITIL gyakorlataiba
Szervezeti igazgatás
Általános menedzsmentgyakorlatok
1. Rendszeres továbbfejlesztés
2. Kapcsolatmenedzsment
3. Szállítómenedzsment
4. Információbiztonság-menedzsment
Szolgáltatási menedzsmentgyakorlatok
1. Megfigyelés és eseménymenedzsment
2. Ügyfélszolgálat
3. Szolgáltatáskérés-menedzsment
4. Incidensmenedzsment
5. Problémamenedzsment
6. Változásfelügyelet
7. IT-eszközmenedzsment
8. Szolgáltatáskonfiguráció-menedzsment
9. Kiadásmenedzsment
10. Szolgáltatásszint-menedzsment
Technika menedzsmentgyakorlatok
1. Üzembeállítás-menedzsment
Összefoglalás és ismétlés

Kiknek ajánljuk:

A ITIL 4 alapképzést mindenkinek ajánljuk, aki valamilyen munkakörben részt vesz az ITIL alkalmazásában és/vagy az IT-szolgáltatásmenedzsment tetszőleges területének fejlesztésében.
Ideális lehetőséget nyújt az szolgáltatásmenedzsment továbbfejlesztésével foglalkozó szakemberek, és az abban érdekelt vezetők számára, hogy megfelelő hozzáállást és szemléletet tudjanak kialakítani.
Az ITIL 4 kiemelten fontos a fejlesztők és az üzemeltetők számára azzal, hogy teljes körű rendszerszemléletre helyezi a hangsúlyt a termékek és szolgáltatások kivitelezésénél és nyújtásánál.

Egyéb információk:

A tanfolyamhoz tartozik egy (jelenleg hivatalosan csak) angol nyelven letehető vizsga a PeopleCert vizsgaközponton keresztül, melynek díja még nem ismert. A vizsgán semmilyen segédeszközt sem lehet használni.
A vizsga 60 perces (+15 perc nem angol anya- és munkanyelvűeknek), és 40 egyszerű, egyenként 1 pontot érő kérdésből áll.
A sikeres vizsgához 65%-os vizsgaeredmény (26 pont) szükséges.

Kinek ajánljuk

Kapcsolódó tanfolyamok


  • ITIL alapvizsga

    időtartam: 1 nap
    kód: ITIL alapvizsga
    ár: 115 200 + ÁFA Ft

Ajánlja másoknak is!