IQSOFT - John Brice Oktatóközpont
IQJB részvételi opció

ITIL Starter

Tanfolyam célja

Kulcsmondatok:

Az ITIL® Starter tanfolyam tartalmilag az ITIL® öt alapkötetére (szolgáltatási életciklus), valamint az ITIL® Practitioner Guidance c. könyvre épül, és ezek esszenciájára, legfontosabb tudáselemeire alapozva kíván megfelelő szemléletmódot kialakítani.
A tanfolyam, amelynek elvégzéséhez semmilyen ITIL-előismeretre nincs szükség, kiterjed a sikeres ITSM vezérelveire (az ITIL® ’tízparancsolata’) valamint arra, hogy a rendszeres szolgáltatásfejlesztés megközelítését alkalmazva hogyan lehet maximalizálni a szolgáltatásokon keresztül nyújtott értéket.
E megközelítés igazi haszna az, hogy bármilyen szinten alkalmazni lehet – a szervezet, a csoport, de akár az egyének szintjén is – amennyiben kifejező mérőszámokat és hatékony kommunikációt használnak, valamint megfelelő hozzáállást alakítanak ki a szükséges szervezeti (nem-technikai) változások kezelésére.

Részletes ismertető:

Az ITIL®* bevált gyakorlata az IT-szolgáltatásmenedzsment terén a világ sok ezer szervezeténél kialakult gyakorlati tapasztalatokra épül. Bárki, aki követni szándékozik az ITIL®-t, sok-sok éves, nehezen megszerzett tudást tud hatékonyan és eredményesen a maga hasznára fordítani. E gyakorlat minél hatékonyabb és eredményesebb követéséhez elsősorban tisztában kell lenni a háttérben meghúzódó fogalmakkal és elvekkel. Minél nagyobb mértékben tudnak azonosulni ezekkel a vezérelvekkel az IT-szolgáltatásmenedzsment (ITSM) szakemberei és használói, annál nagyobb sikereket tudnak elérni a szolgáltatásmenedzsment terén.
Ezen túlmenően a tanfolyam röviden összefoglalja az ITIL® szolgáltatási életciklus-modelljének négy további tevékenységkörére (stratégia, tervezés-fejlesztés, átadás-átvétel és üzemeltetés) vonatkozó leglényegesebb tudnivalókat az ITIL-szemléletmód alapján.
A tanfolyam egy napban rövid, interaktív előadásokon keresztül adja át az ITIL® -lel ismerkedni kívánó szakemberek és ügyfelek számára ajánlott ismereteket. A tanfolyam a szemléletmódot helyezi a középpontba, mert a tapasztalatok szerint gyakran éppen ennek hiánya teszi lehetetlenné az előrelépést az IT-szolgáltatásmenedzsment terén.
Minden hallgató egy kb. 80 oldalas, kétnyelvű tanfolyami anyagot és fogalomjegyzéket kap, amelyeket a tanfolyam során elektronikus formában is hozzáférhetővé teszünk. Opcionálisan a tanfolyam részvevői igényelhetik az ITIL® Foundation Handbook  összefoglaló zsebkönyvet is, amely tovább részletezi a tanfolyam elhangzottakat.

A tanfolyamhoz nem tartozik vizsga.
A tréning licencelési eljárása folyamatban van.

Cél:
1. Kialakítani a megfelelő hozzáállást a szolgáltatásmenedzsment alkalmazásához.
2. Meggyőzni a résztvevőket, hogy a szolgáltatásmenedzsment hatékony és eredményes alkalmazása és fejlesztése néhány vezérelv következetes használatával, a megfigyelés és mérés célirányossá tételével, a kommunikáció hatékonyságának javításával és a szervezeti változások kiemelt kezelésével nagy mértékben növelhető.
3. Átadni az ITIL® alkalmazását és a szolgáltatásmenedzsment fejlesztését elősegítő leglényegesebb ismereteket a tanfolyam résztvevőinek.

Kiknek ajánljuk:
A képzést mindenkinek ajánljuk, aki valamilyen munkakörben részt vesz ill. érdekelt az IT-szolgáltatásmenedzsment valamely területének művelésében és fejlesztésében. A tanfolyam egyaránt hasznos lehet az IT-szakemberek, az IT-vezetők, valamint az IT-szolgáltatásokat igénybe vevő üzleti területek képviselői számára is.

Tematika

Bevezetés
▶ Hogyan használjuk az ITIL®-t?
▶ Mi a szolgáltatás?
▶ Mi a folyamat?
▶ Hogyan nyújtsuk a szolgáltatást?

Vezérelvek
▶ Összpontosíts az értékre
▶ Tervezz az élmény érdekében
▶ Kezd, ahol vagy
▶ Figyelj mindenre
▶ Haladj fokozatosan
▶ Észlelj közvetlenül
▶ Légy átlátható
▶ Működj együtt másokkal
▶ Törekedj az egyszerűségre

CSI-megközelítés
▶ A megközelítés jellemzői 
▶ Útmutatás az egyes lépésekhez

Mérőszámok és mérések
▶ Miért kell mérni?
▶ CSF-ek és KPI-k
▶ Mérőszámok lebontása
▶ Mérőszámok kategóriái

Kommunikáció 
▶ Miért kell a jó kommunikáció?
▶ A kommunikáció fő elvei

Szervezeti változás menedzsmentje (OCM)
▶ Az OCM hatása
▶ Hogyan viszonyulnak a változásokhoz az emberek?
▶ Hatásos OCM fő tevékenységei

Szolgáltatási életciklus áttekintése
Szolgáltatásstratégia
▶ Miért kell stratégia?
▶ Stratégiai menedzsment
▶ Üzleti kapcsolatok kezelése
▶ Pénzügyi finanszírozás és felügyelet
▶ A szolgáltatásportfólió tervezése

Szolgáltatástervezés (és -fejlesztés)
▶ Miért van szükség követelményekre és tervezettségre?
▶ A tervezés koordinálása
▶ A szolgáltatásminőség felügyelete
▶ Működőképesség, teljesítmény, folytonosság és biztonság
▶ A szállítók felügyelete

Szolgáltatásátadás (és -átvétel)
▶ Miért kell fokozottan ügyelni az átadás-átvétel tevékenységeire?
▶ Változások és kiadások kezelése
▶ A szolgáltatási eszközök nyilvántartása
▶ Ismeretek kezelése

Szolgáltatásüzemeltetés
▶ Az üzemeltetés szerepe
▶ Szervezeti funkciók (beleértve ügyfélszolgálat)
▶ Standard üzemeltetési eljárások
▶ Eseményfigyelés
▶ Incidensek és kérések kezelése
▶ Hibák és problémák kezelése

Kinek ajánljuk

Kapcsolódó tanfolyamok