IQSOFT - John Brice Oktatóközpont
IT Leadership Development Program - ITLDP

Projektmenedzsment tanfolyam

Tanfolyam célja

A tanfolyam célja, hogy a hallgatók olyan elméleti és gyakorlati ismereteket sajátítsanak el, amely alapján képesek legyenek projektek tervezésére, menedzselésére, és a résztvevők közötti magas szintű kommunikáció lefolytatására.

Tematika
  • Alapfogalmak
  • Projekt alapítása
  • A projekt definiálása, részletes tervezés ◦ a projekt érdekhordozói, fontosabb projektszerepek
  • a projektszabályok kialakítása
  • a tevékenységfelelős mátrix
  • kockázatmenedzsment
  • tevékenységfelbontási szerkezet készítése (WBS)
  • mérföldkőtervezés
  • tevékenységek ütemezése tevékenységek közötti logikai kapcsolatok feltárása alapján
  • erőforrástípusok, hozzárendelés a tevékenységekhez
  • becslések (pontossági szintek, becslési technikák)
  • kritikus út, kritikus lánc
  • projekt kiegyensúlyozása a határidők tartása és az egyenletes terhelés érdekében
  • a kiegyensúlyozás szintjei
  • A projekt irányítása ◦ csapattagok ösztönzése
  • a projektteam kialakítása, személyiségmodellek
  • pozitív projektkörnyezet és együttműködő problémamegoldás kialakítása, a projektteam vezetése
  • kommunikáció a projekten belül; a menedzsmenttel; az ügyféllel
  • dokumentáció és adminisztráció a projektciklus során
  • előrehaladás mérése (ütemterv illetve költség teljesítmény, megtermelt érték alapján)
  • Projekt lezárása, kiértékelése
  • Projekt megvalósulásának, utóéletének értékelése
  • Nagyvállalati projektmenedzsment ◦ EPM definíciója
  • EPM három szintje (projekt-, program-, portfólió-menedzsment)
  • Kockázatmenedzsment ◦ kockázatok azonosítása
  • kockázatok értékelése válaszstratégia kialakítása, tartalékok képzése
  • kockázatmenedzsment terv készítése
  • folyamatos kockázatmenedzsment a tervezés és végrehajtási szakaszban
  • kockázati napló
  • Költségmenedzsment ◦ költségbecslés
  • költségterv készítés
  • költségfelügyelet
  • Kommunikáció menedzsment ◦ érdekhordozó (stakeholder) elemzés
  • elemzés lépései:
  • kommunikáció a projektteamen belül
  • kommunikáció a menedzsmenttel és a megrendelőkkel
  • kommunikációs terv
  • a projekt alap-dokumentációja, dokumentumok jóváhagyása a projekt életciklusa során
  • dokumentumok tartalmi követelményei a különböző projekttípusok esetén
  • Szállítói ajánlatok kiértékelése ◦ szerződéstípusok
  • ajánlatértékelési szempontok
  • szállító kiválasztását meghatározó változók
  • Szoftveres támogatás ◦ Alapok
  • Feladattervezés
  • Időtervezés, erőforrástervezés
  • Költségtervezés
  • Végrehajtás, nyomonkövetés, projekt lezárás
Kinek ajánljuk
Előfeltételek

MS Windows, és Office felhasználói ismeretek

Kapcsolódó tanfolyamok